Wat doet een IT bedrijf nou eigenlijk?
Wat doet een IT bedrijf nou eigenlijk?
Als IT bedrijf zijn we bij Kaderbreed dag in, dag uit bezig met het zorgen voor optimale ICT processen en systemen. Als bedrijfseigenaar draait je business in de meeste gevallen volledig op diverse ICT systemen. Het is onderdeel geworden van je core business, en die core business moet blijven draaien.
Als IT bedrijf vinden wij het dus belangrijk om garant te staan voor het blijven draaien van de primaire processen. Op het moment dat deze stilvalt is er namelijk een probleem, en problemen voorkomen we liever dan dat we ze genezen.
Als bedrijf zijnde is het vaak zo dat IT pas een rol gaat spelen op het moment dat er iets goed mis is. Vaak wordt er dan pas gekeken naar het inschakelen van een IT bedrijf en kunnen zij vervolgens zorgen voor het blussen van de brand. We worden dan ook vaak vergeleken met de brandweer, je ziet ons alleen als er écht wat aan de hand is.
Dat willen we graag voorkomen. We merken maar al te vaak dat het vele malen beter is om op tijd betrokken te worden bij het opstellen van de juiste systemen waarvan wij weten dat je ze optimaal kunt benutten en waar ze een maximale bijdrage kunnen leveren aan de diverse bedrijfsprocessen waar je als bedrijfseigenaar dagelijks mee te maken krijgt.
Hoe fijn is het als je weet dat je een solide basis hebt waar je op kunt blijven bouwen. Zo zorgen we voor stabiliteit, rust en vooral voor een fijne werkomgeving waarin iedereen het naar zijn zin heeft en op die manier optimaal presteert.
Deze artikelen vind je misschien interessant!
Open communicatie, hoe krijg je dat voor elkaar?
Laatst postte ik een berichtje op LinkedIn waarin ik stelde dat niet overlegde besluiten altijd bij de baas terugkomen. Van verschillende kanten kreeg ik de reactie dat niet iedereen zijn mening altijd wil of kan geven. Blijkbaar is het nog best lastig om een sfeer te...
De vijf stappen van een goede evaluatie
De commissie Elias constateerde het al in haar rapport: een van de belangrijkste oorzaken van het keer op keer mislukken van grote ICT-projecten bij de overheid ligt in een gebrek aan lerend vermogen. En dit geldt waarschijnlijk niet alleen voor de overheid. Waarom worden die evaluaties zo weinig en met zo weinig aandacht uitgevoerd? Waarom blijft de opvolging van de leerpunten zo vaak achterwege?